دبیرستان غیردولتی دخترانه معراج اندیشه (متوسطه دوره اول)

                    

آینده ‏ى مملکت در دست دانش ‏آموزان است.

امام خامنه ای (مدظله العالی)

بازدید مسئولین اداره آموزش و پرورش از امور اجرایی

بازدید مسئولین اداره آموزش و پرورش از امور اجرایی  متوسطه اول و دوم رضایت بخش بودن فعالیت های ارزشیابی مستمر و مسئولیت های معاونت محترم  اجرایی
با تشکر فراوان از زحمات خانم گلی معاون اجرایی

کافه کارآفرینی

درس مطالعات پایه هشتم کافه کارآفرینی
ایده شو (پرورش ایده ها تا به ثمررسیدن آنها)

هفته_بسیج

بمناسبت هفته_بسیج
بازدید جمعی از دانش آموزان  از نمایشگاه جهادگران علم و فناوری
 - دستاوردهای چهل سال بسیج -

اجتماع عظیم بسیجیان دردفاع ازآرمان های انقلاب

اجتماع عظیم بسیجیان دردفاع ازآرمان های انقلاب  مصلی بجنورد .
پیوستن همکاران و دانش آموزان مدرسه به این حرکت بزرگ 

فایل های ضمیمه :

دعوت از کارشناس سلامت روان

دعوت از کارشناس سلامت روان

آموزش پیشگیری از انواع بیماریهابه مناسبت روز جهانی مبارزه با ایدز

فایل های ضمیمه :

تدریس خلاقانه ریاضی

تدریس خلاقانه   آموزش عملی زاویه های چند ضلعی و کاشی کاری درس ریاضی

با تشکر از خانم پور حسن دبیرریاضی

فایل های ضمیمه :

علائم حیات یک جامعه زنده

اگر در قانون اساسی رأی و فکر و آگاهی ملّت کاملاً به حساب آمده باشد و بر آن تکیه شود و همچنین بر عزم و تصمیم و اراده آنها اعتماد شده، آن را به عنوان یک اساس اجتماعی تلقی نماید، آن قانون اساسی حقّ حیات جامعه را کاملاً مراعات کرده است.

یکی از ویژگیهای قانون حکیمانه آن است که هم خود زنده است، هم زمینه حیات و زندگی ملت را فراهم می کند، هم مایه تکامل حیاتی آنها خواهد شد، برای اینکه این مطالب در کنار هم روشن شود، لازم است قبلاً معنای حیات را به طور فشرده تشریح کنیم تا در پرتو روشن شدن معنای زنده بودن، دلیل زنده بودن یک قانون یا یک ملت و مانند آن آشکار گردد.

تفسیر حیات و معنای زنده بودن

بحث در پیرامون حیات و تفسیر زندگی از مسائل عمیق و دامنه دار الهیات فلسفه است؛ زیرا یکی از اوصاف هستی و یکی از شئون پر ارج وجود، همانا حیات است که باید در ردیف سایر کمالات هستی در فلسفه اولی مطرح و مورد بحث قرار گیرد. آنچه در فلسفه الهی به نظر نهایی رسید و مورد پذیرش صاحب نظرانی چون صدر المتألهین(قدس سرّه) و دیگران واقع شد، این است که حیات و زنده بودن، عبارت از حقیقت و حیثیتی است که اندیشه و اراده را طبق نظم خاص و انسجام مخصوص هماهنگ می‌کند و موجود زنده عبارت از موجودی است که بیندیشد و تصمیم بگیرد و بفهمد و انجام دهد و تفکر نماید و اراده کند که در تمام این تعبیرات بین علم و عمل پیوند عمیق برقرارباشد؛ یعنی علم و دانش در تصمیم گیری و اراده مؤثر باشد و کار ارادی و عمل تصمیمی نیز از رهنمودهای خرد و دانش الهام گیرد؛ پس اگر موجودی عالم و دانا نباشد زنده نیست یا کار علمی و عمل آگاهانه نکند، زنده نیست یا هیچ پیوند و ربطی بین علم و عمل او نباشد، زنده نیست.

تأمین حیات اجتماعی در قانون اساسی

قانونی می تواند حیات و زندگی ملّتی را تأمین کند که خود زنده باشد و از حیات برخوردار باشد و حیات قانون در پرتو انسجام علمی اصول و مواد آن تضمین می شود؛ یعنی اگر اصول آن قانون و موادّ آن بر یک نظم عمیق و روال صحیح تصویب گردد و محتوای آن با برهان مطابق باشد و از کامل و تام بودن برخوردار بوده، از هرگونه نقص و عیبی بر کنار باشد، آن قانون زنده خواهد بود و دارای حیات علمی است. آنگاه اگر درست به مرحله اجراء گزارده شود، حیات ملّت را تأمین نموده، موجب زنده ماندن آنان را فراهم می‌کند و همان‌طوری‌که قبلاً بیان شد معنای زنده بودن یک ملت آن است که اندیشه و رأی و آگاهی آنان دارای ارج و اثر باشد و نیز عزم و اراده و تصمیم گیری آنها از اهمیّت خاص برخوردار باشد و پیوند ناگسستنی بین فکر و عزم آنان برقرار گردد؛ تا در جمع آن ملت به حیات اجتماعی خود رسیده باشد.

بنابراین، اگر در قانون اساسی رأی و فکر و آگاهی ملّت کاملاً به حساب آمده باشد و بر آن تکیه شود و همچنین بر عزم و تصمیم و اراده آنها اعتماد شده، آن را به عنوان یک اساس اجتماعی در اجراء برنامه‌های سازنده ملّی و میهنی تلقی نماید، آن قانون اساسی حقّ حیات جامعه را کاملاً مراعات کرده، با عمل به مواد و اصول آن، زندگی اجتماعی و حیات ملّی تأمین خواهد شد.

فایل های ضمیمه :

مسابقه بزرگ علمی و مهارتی بالن

نمایشگاه کتاب به مناسبت دهه فجر

بازدید های سرپرستی از دبیرستان